hur mitt 2010 var.

hm ja jag har suttit och grubblat väldigt länge hur år 2010 var för mig, och jag kan säga att det har varit jävligt blandade känslor. generellt så tycker jag helt ärligt att detta har varit mitt sämsta år inombords, jag har seriöst aldrig mått så dåligt i hela mitt liv, som jag har fått känna nu, hur svag och sårbar man kan bli. hur mitt humör och skäl har skakat och brustit, hur sviken, lurad, hur mycket falska förhoppningar jag fått. men samtidigt har det hänt en väldigt bra saker också och hur fina stunder jag fått upplevt. jag har t.ex. fått känna på kärlek för första gången,hur fint det är. det har hänt så himla mycket som jag aldrig någonsin skulle hända mig? lilla mig. men samtidigt hur jag vuxit och lärt mig av det, lärt mig av misstag, lärt mig efter allt svek och insett att life's is a bitch. finns inget att göra åt. det bara är så, vissa är svin, andra inte. det som jag tyckt vart bäst med året 2010 var nog att det har kommit så mycket nya och underbara människor in i mitt liv, som har fått mig att må så bra, som har gjort mig så stark. att jag har kommit närmare mina tjejer, vilket jag är jävligt glad över, och sopat undan dem som inte har en betydelse för mig. jag har fått uppleva vänskap, hur jäkla fint det kan vara. jag har rest en heldel, i somras var jag ute och reste en massa, var i göteborg, skåne, uppe i östersund mm. som har varit så himla skönt, annars vet jag ärligt talat inte hur jag skulle mått den sommarn, hur jag bara kunnat fly från allt. har även varit utomlands tre gånger, eller okej två gånger till värmen, och en gång till finland med handbollslaget på cup. jag har börjat inset hur handbollen påverkat mitt liv, hur den får mig att känna mig så stark, glömma bort alla bekymmer, på någon känsla får den mig att känna mig överlägsen. och jag har bestämt mig, att nu är det dax för mig igen att satsa ordentligt. det nya året, har jag bestämt mig för att det skall bli så mycket bättre, skall ta tillvara på mina vänner, fortsätta kämpa med skolan, satsa på handbollen, och bara göra allt som får mig att må bra. även om det är svårt att avgöra, vad egentligen det är som får mig att må bra. kunna se skillnad på vad jag vill, och vad som egentligen är det bästa för mitt eget bästa. minska mina misstag kan jag dock inte lova att jag kan göra, för som sagt en människa som aldrig gjort misstag, är också en människa som aldrig gjort något.  det jag iallafall kan klargöra är livet är inte enkelt, men blir enklare om man hjälps åt. år 2010 kanske var ett sånt där år som var som en bestraffning och lärdom, och den lärdommen kommer alla för eller senare att få känna på, och det kanske är bra, om man försöker se något ljus i det hela. för detta år kanske man kan hantera saker och ting bättre på såsätt.


Kommentarer
Postat av: elin

i love you, just the way you are!

2011-01-06 @ 02:28:17
URL: http://enblondinsvardag.blogg.se/

Dina åsikter:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Säg vad du tycker:

Trackback
RSS 2.0