ärliga vänner vinner i längden!

hej jag vet att det var väldigt länge sedan jag skrev. men har haft så himla mycket plugg i veckan. och behövt pluggat aset av mig,. blir dock lite trött när man får höra "men du har valt det själv" jag vet det? men känns inte direkt roligt eller peppande att få höra sånt trodde en bra vän skulle peppa en och liksom lyfta upp en lite som liksom"kom igen du klarar det!" men nejnej.. sen har jag haft så himla mycket i skallen den seanste tiden. har märkt vilka som är ärliga och vilka som är falska patetiska människor... hatar när folk snackar skit, fyfan har tröttnat på det totalt. och hatar falska människor som låtsas vara kompis med en och sen snackar massa skit ´bakom ryggen. men sånt är väl en vanlig tjejs vardag.. och det jag hatar mest är att DU som sa att du aldrig mer skulle prata skit om någon aldrig mer, bröt löftet. att det jag fick höra för inte så länge sedan har verkligen knäckt och gjort mig as förbannad! fyfan trodde vekrligen inte så. men man väljer sitt eget liv men när man sitter och hör en som snackar så jävla myvket skit om en person som den låtsas vara vän med annars, då tröttnar man ju nästan.. för är den personen så himla mycket bättre då? nej inte en chans.
sen känns det som att en nära vän aldrig tar kontakt med mig för att jag inte tagit kontakten med henne. det är jag också så himla trött på att få ta kontakt med henne hela tiden. och hon tror ju allt e som vanligt. men nej det är det inte. jag är inte osams eller någonting utan älskar henne utav hela mitt hjärta men jag tänker leva mitt rejs nu och tänker inte ta kontakten med henne först, känns som hon har gått i sidospår till det liv "vi" hade förut. i vintras. jag vill inte bara vara vi "tre" jag vill ha så många andra. vill inte fastna så igen utan på den här senaste månaden har jag träffat så himla underbara människor så det finns inte. hur vackra och snälla som helst. och det här ska inte få förstöra det jag byggt upp. men det som jag kände i helgen när du hela tiden letade efter henne och gick till henne gjorde att jag kände en stor klump i halsen som var svår att svälja.. och bara för att ja visar gränser att jag är med alla och lärt känna nya vänner och itne vill bara vara vi "tre" igen så¨känns det som att ahmen då är skiter de i mig och försöker bygga upp massa eget.
du fattar inte hur mkt jag bjudit in dig i mitt liv och du är som en familj i min familj.
även fast det känns som det gör så tror du att det är helt vanligt. du frågar aldrig om vi ska hitta på något. visst itne ofta jag har tid men att man frågar, undrar hur man mår, undrar vad man gör kanske skulle kännas lite sköänare. men just nu hör du aldrig av dig längre. känns som ja bjudit in dig så mkt mer än vad du bjudit in mig. du liksom kan åka hem till mig fast jag inte ens är hemma, det känns bekvämt! men vill att du ska bjuda på dig själv exakt lika mkt. jag vet att det är svårt, men om du verkligen tänker efter nu; vem tror du skulle bjuda på sig själv,familjen, bästa familjen och verkligen hjälpa dig ur svåra situationer jag eller hon? tänk riktigt noga där.. jag vet inte varför jag är som jag är, jag är ju riktigt jävla barnslig men fan det är den personen jag är. och jag mår fan skit dåligt för att jag är sån. har börjat inse att folk får ta mig för den jag är och vad jag tycker. jag tänker inte ljuga om saker eller snacka en massa skit något mera utan jag ska vara mig själv och säga exakt vad jag tycker. passar det inte så är det bara att dra!
 men det finns vissa människor som verkligen finns där i alla lägen som verkligen betyder massor för mig och det är sara och elina!.
sara lärde jag känna pga allt på sistone som hänt och det finns ingen som utstrålar sån fin skönhet som hon ger ut, för hon är så himla snäll! så jävla glad att jag lärde känna den tjejen. för tror inte att jag hade klarat den där svåra perioden utan henne!
och sen elina min barndomsvän som alltid finns i alla lägen. du finns verkligen alltid där! och blir så trött när allt skit snack går runt och runt och runt. fattar inte vrf folk inte kan acceptera att det är min vän utan snackar en massa skit. fattar ni inte att det är min barndomsvän som jag känns i 10 år nästan!  så vacker person det med. man märker att ärliga personer vinner i längden. och jag har lärt mig vilka som är äliga och vilka som är veka!

jag vet att du är ärlig och äkta med det som jag fick höra gjorde mig bara så himla förbannad. vet att du inte är sån, vart så sur för jag vart så besviken! och det värsta är att du tror att du inte gjort nått. men ord kan skada mer än vad man tror, det handlar om tilit! att jag kommer inte kunna lita på dig på samma sät någe mera...
vet inte vad jag ville få ut av det här, vill absolut inte ha bråk vilket det säkert kommer bli.. men känns så skönt att bara skriva av sig ibland. känns som man måste det närt ingen lyssnar.. jag vet att jag är en tönt för att jag beter mig såhär. men det är den jag är och passar det inte så är det bara att dra!


Kommentarer
Postat av: Anonym

vem menar du? vem snackar skit :S ?

2009-09-30 @ 19:50:35
Postat av: saaaaaaaara

du är underbar :)

2009-09-30 @ 22:41:38
Postat av: eliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina

finns alltid här för dig, du är underbar.

och för mig existerar inte skit snack, bryr mig inte längre! dom får säga vad dom vill om mig, jag vet sannigen!

love u<3

2009-10-01 @ 17:12:08
URL: http://elinalindajohansson.blogg.se/
Postat av: sophia

tack brudar ni är bäst!

vet seriöst inte vad jag skulle gjort utan er! love you guys!

till anonym; finns inte en enda människa som inte snackar skit!

2009-10-03 @ 00:00:13

Dina åsikter:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Din bloggadress:

Säg vad du tycker:

Trackback
RSS 2.0